Ayashe

van Figgy's ontdekte ik via deze dame.
correctie: eigenlijk ons Sandy, die vroeg waar ze het patroontje van het bloesje haalde op de zonen09 happening.

Het stofje had ik al maanden in het vizier maar ik twijfelde om te bestellen. Tot ik meedeed aan de test voor een nieuw patroon van Compagnie M. plaatste ik mijn bestelling.   

Het stofke bleef spijteg genoeg te lang weg en ik reed zelf dan maar om stof voor de test.
   Mja of die stof een goeie keuze was daar ben ik nog altijd niet uit he.  We spreken mekaar nog eens volgend jaar anders dan kan ik zeggen hoeveel keer ze het kleed heeft aangehad :).
Maar kom das voor binnenkort... 

En wat betreft dit stofke, geen potten gebroken ee want het kwam toe en ik wou er direct iets uit maken.

Dat kleedje nog eens, neje dat zou gelijk vijgen na pasen zijn begot, dus ik deed nog een bloesje. Figgy's, die webshop moet ge eens uitpluizen, staan nog toffe dingen op!

Awel ik moet zeggen het ging vlot.
Ik nam wel de lange mouw maar die heb ik dan opnieuw verkort :).  Onderaan werkte ik terug met een lintje, in dezelfde stof deze keer, aan de zijkant .
(zo ligt dat minder in Eef haar vizier want anders trekt ze het er toch weer uit).
Het patroon verlengde ik met een drietal cm en deed een belegske onderaan.
Het enige dat ik hier heel moeilijk bij vond was het zoeken van het juiste garen bij de stof,
dat nam wat tijd in beslag mannekes bij de veritas... 





Deze week zat ik in een boekje te kijken naar een strikje en wou Eef ineens een strikje erop natuurlijk. Ik vind het precies niet zo geslaagd, Eef toen ik het opspelde dan weer wel: dat blijft er dus altijd op he mama  (me zulle zien...)



- Nog een prettig weekend ! - 

Reacties

  1. Heel mooi! Vind dat stofje echt hemels en dat strikje is eigenlijk ook wel erg leuk. Goede smaak hoor, je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk bloesje, ik ben ook wel fan van Figgy's patronen. En dat strikje: niks mis mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top! Nu wil ik dat patroontje ook weer en ik heb er al zoveel (die ik nog niet gemaakt heb) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi patroon, kende ik niet! en een mooi resultaat
    En dat strikje, leuk detail :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon é, zou alleen daar wel geen bottekes onder aan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh das ook nog een schoon modelleke voor hier! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo een schoon bloeske! Helaas houden mijn meisjes vooral van t-shirts maar na het zien van dit exemplaar zal ik hen hopelijk kunnen overtuigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh! Schoon jong!
    -serieus, vind ze die Ileana niet tof van stof? Opsturen naar hier, die handel, mijn madam zou er wild van zijn ;)-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't is eerder de moeder die wa aan het twijfelen is zenne, of Eef het wil afgeven das ook een twijfelgevalleke :))

      Verwijderen
    2. Ogen toe doen, in dat geval... dat doe ik ook alshet vier meter tule op hakken passeert ;)

      Verwijderen
  9. Zo'n mooi stijlvol bloesje ! Keichique !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O deze had ik nog niet gezien; zo'n schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !