Pippa uit lmv...


Ons Sandy, mijn naaicollega's, mdh zeggen me de laatsten tijd veel te veel : Seg maakt is een kleedje he of iets anders voor u eigen.

Allez maar ik ben daar gene pro van he, daarom wsl (het één brengt het ander mee) dat ik nog steeds op zoek ben naar den best-fit rok/t-shirt/kleed... voor mezelf en ik deed hier al wat schoon stofjes naar de galamiezen met mijn getest ik verzeker het u.

Toch waagde ik nog eens een poging mede omdat de kinderkasten gevuld zijn voor deze zomer.
 Ik ben meer fan van rok en topje in plaats van kleed en dus speurde ik het internet en de boekskes af en testte de pippa rok uit... 
Bij dietemiet zag ik een prachtexemplaar.

Ik nam een stofke dat al een gansen tijd in de kast ligt en me niet zo nauw aan het hart ligt.

Omdat het stofje behoorlijk rekt deed ik het zonder rits, ik beschouw deze rok ook meer als een test dus niet teveel tijd insteken dacht ik zo, zeker nie als het nie nodig is (lees: of ge twijfelt of ge het wel zult dragen)

En eerlijk?? Weer niet zo kontent he, ik moest nog aanpassingen doen al dacht ik goed te zitten met de maat deze keer, 36 (NOT) (dossier aanpassingen a la mevrouw khadetjes, ons Sandy zei gij gaat dat ook moeten aanleggen he, da wordt een uitgebreid dossier zenne)
Dat maalt al in mijne kop van kan ik daar nu mee buiten komen? Kan ik nie beter gewoon voor de kinderen wat fixen? Is dat wel mijn ding??  

Pffft ik weet het niet maar wat ik wel weet een schot in de roos kan ik het zelf nie noemen, ik ga nekeer moeten doorzetten in mijn zoeken en probeer morgen nen andere rok, daar moet toch eens iets tussen zitten dak peins yes dat is em voor mij!




Met een zwart topje is het misschien al wel meer mijn ding?
de belichting zat niet goed maar ik deed het met een vijfjarige fotograaf...
ze zag het nochtans :)


Zonneg is em in ieder geval... ahum.
wordt vervolgd.

Reacties

  1. Lotta Skirt? Die valt heel mooi vind ik :) bij deze ben ik ook niet overtuigd maar voor mij vooral dan door de stofkeuze

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mja ik bestelde de broekrok van compagnie m en daar zit een eenvoudige a lijn bij dat is meer mijn ding denk ik

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het wel leuk. Misschien eens beetje korter spelden? Volgens mij kunnen jouw benen dat wel aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien een beetje korter ? Met het zwarte topje is inderdaad iets beter, maar het ziet er precies wat raar uit aan de achterzijde ... Maar de Nina (in een tienermaat voor jou, volgens mij) zal wel meevallen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja achteraan zitten de plooien te dicht tegen de zijnaad, dat komt ook doordat ik cm's wegnam... ik had ze wat moeten verleggen die plooien maar de moed was al weg :)

      Verwijderen
  5. Ik vind die Pippa een moeilijk geval :). Maar ik ben zo voor het plan om meer voor jezelf te naaien!
    -Lach maar met mijn dossier; het is in ieder geval vreed handig dat ik niet moet onthouden wat ik allemaal moet aanpassen, maar het gewoon kan nalezen ;);)-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ee groot gelijk zenne, mee lachen, we zouden nie durven he mevrouw khadetjes (maar lees dit eerder als gezonde jaloezie op je dossier zenne :)

      Verwijderen
    2. Oh lach maar, het zal me eigenlijk worst wezen. Hoe langer ik blog, hoe minder ik me soms van mijn lezers aantrek ;).
      De eerste blik op Pippa deed me trouwens hetzelfde denken als Mieke, een broek.

      Verwijderen
  6. Bij de eerste foto dacht ik dat het een Nina was, door die plooien leek het een broek (maar mss zie ik gewoon overal nina's :)). Ewel, mss niet helemaal uw dingen, maar toch zeker ook niet verkeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die plooien staan wat raar, waardoor het bovenaan wat boller toont, misschien dat een gewone A lijn idd beter is. Geweldig stofje wel! Op naar de volgende selfish sewing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. merci voor het leuke pakketje dat vandaag in mijn brievenbus zat!
    gr
    k

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het model mooi staan, alleen misschien niet zo in combi met de stof (met voor een simpele A-lijn?) Maar als t wat korter wordt, dan is het vast mooi voor de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gecombineerd met de groen/gele topje vind het super.
    Ik ben zelf geen rokkenmadam maar ik het staat jou wel hoor. Niet twijfelen en aantrekken die handel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met het zwarte topje vind ik de rok best wel leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met het zwarte topje vind ik het beter!
    Bij mij zijn er lotta skirts van de band aan het rollen, later meer daarover. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !