shopdieet


Op dag 2 was 't al zover, PANIEK, ons Inge heeft nog geen nieuwe winterschoenen. En ons Ann die zegt daarop ik dacht het al. Ge moet nie denken, ge had me verwittigen. Heel dees Buy Nothing New maand, ik was er nooit aan begonnen dan. Maar bij een glaske rood kwam ik tot inkeer, nog 3 weken school konden de oude schoenen wel aan en een week vakantie en een paar nieuwe schoenen... Nee, na de herfstvakantie zal Inge naar school gaan met een paar blinkende nieuwe schoenen, die anders tegen die tijd al versleten zouden zijn. 

Bij wijlen kwam het water me in de mond natuurlijk. Ik streek een zwarte broek waar ik er immer hip   mee bijloop en bedacht dat er van dat model nog andere mooie kleuren waren en dat ik... nee Sandy nu niet. Pauline B op de snapstore... da pikt toch zenne. Er zat een bon van -10 € bij zalondo bij de maaltijdcheques... kak.

Maar eerlijk is eerlijk. 4 van de 5 wensen bestellingen die ik deed voor de Buy Nothing New maand begon gingen deze week al in vervulling. Ik moet hier dus niet doen alsof ik keiflink ben geweest, zo is het niet moeilijk. 

Voor de rest ging ik, just gelijk ons Ann, naar de coiffeur, instant goed gevoel.
Kreeg ik bij de supermarkt gratis een gazet met weekendmagazine,
       en voelde me als een dakloze die na het opentrekken van het hamburgerdozeke
dat hij in de vuilbak vond zowaar een volledige Big Mac aantreft.
En scoorde ik in de kringloop mooie stofjes. Waarna ik ons Ann de tip gaf dat er nog wel wat andere interessante stoffen lagen. Komt die toch wel af met 4 übervintage puckglazen, fpuck zeg!


Reacties

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !