Voor en na... school

Kent ge dat? Ge zet 's morgens uw kinderen proper gewassen, gestyled kapsel, met onberispelijke trendy outfit af aan de schoolpoort en ge kunt wel door de grond zakken als ge ze terugziet. Verf, stoepkrijt, zand, snottebellen... En lichte broeken aandoen in de zomer? Het lijkt wel of die kinderen op school alle dagen een drillparcour van de landmacht moeten afleggen. Zo hebben Inge en Eef elk een identieke roze en fluogele broek, awel ik denk niet dat ze die broeken 3 keer hebben kunnen aandoen, die zijn compleet gereneweerd. Ik weet wel dat die juffen andere dingen aan hun hoofd hebben dan het stylen van onze kroost maar zou het niet zalig zijn mochten ze ons 's avonds weer in de armen vliegen alsof het een reclammeke van kinderbueno is.
Vandaag nam ik Eef en Frits ook mee naar huis en ik wou vragen aan Frits wat er met zijn jas en broek was gebeurd maar hij had al nen uitleg klaar over een gesmolten paaseitje. En alhoewel de outfit van Eef de schooldag met glans had doorstaan had ik toch een proper T-shirtje voor haar klaar. Gemaakt uit een restje stof dat ik gebruikte voor de candyjurk die u hier al eens zag.


Reacties

  1. Oh dat klinkt mij heel bekent in de oren! Ge vraagt u af wat ze daar soms toch uitspoken dat ge ze terug krijgt zo zwart als nen hoge hoed!
    In Spanje doen de kindjes 's morgens als ze de klas binnen gaan een "babi" aan. Een soort van grote schort die helemaal over hun kleren past, en 's avonds gaat die terug aan de kapstok tot het einde van de week. En mama's krijgen hierdoor hun kinderen redelijk proper terug! Misschien moeten we dat hier ook eens voorstellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo herkenbaar! mijn kinderen denken dat ze de speelplaats moeten kuisen met hun broek/kleed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig... de kinder bueno reklaam ;). Ik teken er ook voor zunne.
    Ik ben madam gaan ophalen met een gat in haar jeans. 't Is te zeggen, een gat zo'n tien centimeter boven de knie waar al een lap op lag. Foert, ik trek het mij niet aan, ik heb er juist de schaar in gezet en ze heeft er een schoon kort broekske bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het jammer vinden moesten die proper terug komen van school. Vandaag ook een scheur in de broek. Een zelfgemaakte dan nog wel. Jammer, maar er ligt alweer een nieuw patroontje klaar. Linde komt altijd als een gestreken popje terug van de onthaalmoeder, die is een half uur in de tuin bij ons en je denkt dat ze een week dezelfde kleren aan had. Ik maak mij zorgen dat die zich niet mag bewegen in de opvang. trek het je niet aan zou ik zeggen, kindjes genieten van ravotten. :-) Heel erg mooi shirt trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. grappig .... ik ken dat meestal krijg ik zwarte smoelekes terug met witte lijnen van de tranen die gevloeid hadden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan hebben ze in ieder geval goed gespeeld! Mijn dochter vertelde vanochtend verheugd (!?) dat haar schoen iets kapot was. Dan krijg je toch weer nieuwe?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat niet alleen mijn dametje als vodje terug komt van school... Haar gympies kan ik nu na drie maandjes wel afschrijven... Maar ja, wel een halve zandbak erin terug gevonden haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :) Wel ik als juf schrik mij ook altijd rot als ik na een speeltijd mijn kids terug in de rij zie komen en vraag me ook vaak af waar ze nu weer ingezeten hebben :D. Het zal dus overal wel zo zijn ;). Je dochtertje heeft er in ieder geval weer een heel leuk t-shirtje bij!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !